جزییات خبر

سه شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
سرویس : آب
کد خبر : ۴۳۲۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب

انجام اقدامات اصولی و وصل فوری آب ۵ روستای رامهرمز در پی طغیان رودخانه

انجام اقدامات اصولی و وصل فوری آب ۵ روستای رامهرمز در پی طغیان رودخانه
(سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۵۸

مدیر آبفا منطقه رامهرمز از رفع مشکل ایجاد شده در سوپاپ مکش تاسیسات ماماتین به علت طغیان رودخانه و تغییر مسیر آب در بستر رودخانه و وصل فوری آب 5 روستا این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی امور آبفا رامهرمز، محمود احمدی مدیریت این مجموعه در خصوص این موضوع گفت : قبل از بارندگی اخیر و بر اساس گزارشات هواشناسی ، در اکثر مناطق شهری و روستایی پیش بینی موارد متفاوت از قبیل گرفتگی فاضلاب ، بالا آمدن آب در سیستم فاضلاب شهری ، آماده سازی ژنراتورها و مولد های برق جهت تاسیسات روستایی و پیش بینی قطع برق منطقه و قطع آب به دلایل متفاوت و ... را کرده بودیم .
وی افزود: اما به دلیل طغیلان نسبی رودخانه ، دفن سوپاپ مکش آب زیر شن و ماسه های حاصل از طغیان و جابجایی مسیر آب در بستر رودخانه پیش آمد که بلافاصه و با حداقل اتلاف زمان مرتفع شد.
احمدی ادامه داد : همانطور که در گزارشات هفته های قبل به اطلاع عموم همشهریان بزرگوار رسانده بودیم ، از ابتدای فصل پاییز نسبت به پیش بینی مشکلات احتمالی به دلیل بارندگی و رسیدن فصل سرما اقدام نموده بودیم و عمده ی نقاط احتمالی و ضعف های موجود را مرتفع کرده بودیم . اما در این مورد خاص هیچگونه اقدام پیشگیرانه ای قابل اجرا نبوده و تغییر مسیر آب به دلیل طغیان رودخانه و جابجایی حجم زیادی از شن و ماسه و گل و لای از حیطه ی پیش بینی های ما خارج بود.
مدیر آبفا منطقه رامهرمز خاطر نشان ساخت: با وجود این که شرایط جوی مساعدی برای رفع مشکل وجود نداشت اما به محض پیش آمدن ، توسط تیم کارشناسان و با مشورت مسئول تاسیسات مذکور ، مشکل شناسایی و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمودیم.
وی یادآور شد : پس از هماهنگی با شرکت برق شهرستان و استفاده از یک دستگاه تریلی آن مجموعه جهت جابجایی یک دستگاه بکهو متعلق به امور آبفا منطقه رامهرمز و اعزام تیم اجرایی به محل نسبت به لایروبی و خاکبرداری از روی سوپاپ مکش اقدام نموده و به دلیل حجم بالای گل و لای و شن و ماسه ای که به خاطر طغیان رودخانه باعث جابجا شدن مسیر آبراه شده بودند نسبت به بازگردانی مجدد مسیر آب به محدوده ی سوپاپ اقدام و پس از تکمیل اقدامات لازم نسبت به راه اندازی تاسیسات و به مدار آوری آن عملیات به پایان رسید.
احمدی در پایان تصریح کرد: در خصوص این موضوع آب روستاهای ماماتین اولیا ، ماماتین سفلی ، چم لیشان ، شاردین و محمدآباد (137 خانوار) قطع شده بود که پس از اقدامات مشروحه فوق ، وصل و مورد بهره برداری مشترکین عزیز قرار گرفت.
وی در پایان از همه ی اهالی محترم 5 روستای ذکر شده به خاطر صبر و همکاری بی بدیلشان با مجموعه آبفا تشکر و قدردانی نمود.
همچنین نهایت سپاس و تشکر را از مدیریت شرکت برق شهرستان رامهرمز جهت همکاری و گسیل یک دستگاه تریلی کشنده داشته و امیدوارم این نوع از همکاری و مشارکت در همه ی ادارات و نهادهای شهرستان مرسوم گردد.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۷۶۵
(سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰) ۰۹:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید